Dag 16 Wel eens gehoord van de Palio? - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 16 Wel eens gehoord van de Palio? - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 16 Wel eens gehoord van de Palio?

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 Mei 2015 | Italië, Ferrara

Om half acht opgestaan. Het heeft voor de verandering niet meer geregend. Ik heb lekker geslapen, ondanks de angst voor veel geluid ivm het verkeer op de wegen langs het jeugdherbergveldje. Geen last van gehad. Ik eet wat yoghurt en stap op de fiets. Eerst langs de Lidl voor warme verse broodjes. Ik rijd alleen weer weg. Willem en ik hebben nog even snel de blogs uitgewisseld en lekker weer aan de gang. Het volgende eindpunt is Ferrara. Ongeveer net zo een etappe als gisteren. Het gebied waar ik nu kom ken ik eigenlijk niet dus ik ben van plan om wat meer te genieten van al het bijzonders wat de steden bieden. Ondertussen fiets ik langs de Po, een vrede maar ondiepe rivier die bruin ziet van al het zand wat wordt meegesleept. Om half twee kom ik aan. Onderweg nog twee Nieuw-Zeelandse broers van een jaar of twintig tegengekomen die vanaf Kopenhagen onderweg zijn naar Rome. Zij nemen in Ferrara de trein naar Florence terwijl ik voor een paar tientjes een hostel boek. Na gebruikelijke handelingen ga ik de prachtige stad in. Heel veel pallazzo's, kerken, kathedraal en kasteel. Heel mooi en indrukwekkend. Helaas vandaag geen oefenen voor de palio, een soort dorpsfeest gaf de mevrouw bij de toeristeninformatie aan. Dat is alleen in de weekenden in mei. Wel prachtig weer en veel fietsers. Gewone fietsers dan. Ferrara is de stad met de meeste fietsers in Italië en dat is te zien.
Scheergel gekocht. Opnieuw even gekeken voor een beetje knap sneldrogend shirt, maar weer niets gevonden.

Op advies van de hoteleigenaar ga ik in zo een tentje wat eten waar je normaal niet naar binnen gaat. Het was heerlijk. Lokale gerechten. Daarna loop ik het prachtige historische centrum weer in en wat hoor en zie ik, toch oefenen. En wat mooi. Allemaal jongeren met kleine vlaggen, zo een meter bij een meter, en anderen een speciaal soort lange trompet en trommelaars. Het is een beetje een mengelmoes tussen Taptoe en vendelzwaaien. Prachtig om te zien. Zelfs al is dit maar oefenen. Ik ga terug naar de kamer, waar ik de muziek van het oefenen nog kan horen en val snel in slaap.

75 km Montagnana Ferrara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20525

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: