Dag 6 Slapen in de ton - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 6 Slapen in de ton - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 6 Slapen in de ton

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 April 2015 | Duitsland, Pforzheim

Het onderkomen van vannacht ligt niet langs de route. Ik ben niet van plan om terug te rijden dus ik rijd een stukje alternatief. Eigenlijk wel leuker denk ik. Ik pak de route op bij Speyer of Spiers in het Nederlands. Met een minipontje de Rijn over. Hier neem ik afscheid van deze majestueuze machtige waterstroom die Europa en ook Nederland veel welvaart geeft. Als je ziet hoeveel schepen de Rijn op en af varen dan realiseer je dat pas. Ik fiets rechtsrheinisch en gelijk door bossen en heuvellandschap. De eerste grotere stad op de route is Bruchsal. Er zijn feesten in de stad en juist mijn route door de stad is afgezet met grote hekken. Er staat een buitentheater, kraampjes en een reuzenrad. En heel veel mensen.. Ga dan maar eens een alternatieve route zoeken. Veel zijstraatjes slingerend door en uiteindelijk de stad weer uit. Leuk voor de mensen en mijzelf is dat het nog steeds prachtig weer is. Vanmorgen wel een buitje, maar veel regen kan ik dit niet noemen. Vanmiddag wat meer regen, maar ook dit gaar weer over. De regenjas kan weer uit. Het begint wel wat onbestendiger te worden. Ik ben op zoek naar de camping Schwartzwald in de buurt van Pfortzheim. De route wijst mij uiteindelijk over graspaadjes van een bungalowpark, maar ik kom er. Ik wilde eigenlijk de tent weer opzetten, maar op de camping hebben ze een soort groot vat waar je in kunt slapen. Ik heb geen zin om natte spullen in de pakken. Voor vijfentwintig euro mag ik in het vat, inclusief beddengoed. Amper geïnstalleerd begint het tocht te regenen. Ik blij.

95 km Ludwigshaven Speyer Bruchsal Pforzheim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 20526

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: