Dag 20. Ja, de Pyreneeën! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 20. Ja, de Pyreneeën! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 20. Ja, de Pyreneeën!

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Juni 2014 | Frankrijk, Lourdes

Met een baguette onder mijn arm vertrek ik even na achten van de camping. Niet zonder afscheid te nemen van de Franse wandelaars waar ik gisteravond gezellig mee heb gegeten. Ik merk dat het zuidelijker is. Het weer is 's ochtends beter. Ik vertrek voor de tweede keer deze reis gelijk in korte broek.

Kort na vertrek zie ik een grote groep van wel negen buizerds boven het veld zweven. Snel begrijp ik waarom. Een boer is aan het maaien. De buizerds turen naar een lekker hapje.
Over lekkere hapjes gesproken. Ik heb al meer dan drie weken geen McDonald's meer gezien. Liggen niet langs de route. Beetje jammer soms, want een snelle hap zou er nu wel in gaan.

En dan! Ja, ik zie het goed! De Pyreneeën!. Rond een uur of ontwaar ik in de dampige lucht de contouren van de hoge bergen. Een opgewonden, bijna euforisch gevoel maakt zich van mij meester. Ja, we komen nu echt in de buurt! Ook wel weer angstig. Moet ik daar straks over heen? Er ligt nog sneeuw. Nou, ik zie wel.

Ik besluit een extra rondje over Lourdes te maken. Een dag extra. Maar ik heb toch voldoende tijd. Om vier uur rijd ik Lourdes binnen. Wat een contrast met de afgelopen weken. Zelfs met de grote steden. Overal religieuze souvenirs winkels.
Ik ga douchen en daarna de stad in. Eindig natuurlijk bij de grot, waar ik langs ben gelopen en een half uurtje heb gezeten. Een bijzondere ervaring, maar ik heb er nog niet echt het gevoel bij.
Ik eet bij de pizzeria een cotelletta Milanese, zet de verslagen van de afgelopen dagen eindelijk op internet en ga naar bed. Nog twee dagen en 130 km en ik ga Spanje in!

98 km

Pouyebon-Marciac-Maubourguet-Pontacq-Pareac-Lourdes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 20516

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: