Dag 1 De kop is er af! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 1 De kop is er af! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 1 De kop is er af!

Door: Erik struijlaart

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Mei 2014 | Nederland, Dordrecht

Vanuit huis eerst langs Aad de Wolf voor mijn "startstempel". Rob staat al op mij te wachten. Ik zie een beetje weemoed in zijn ogen. Ten slotte was hij vorig jaar te voet nog onderweg. Geen koffie, maar gelijk door. Via de Zaanse schans en het stadhuis richting pontje Buitenhuizen. Koud, maar lekker om te fietsen. In Haarlem lang de Grote of St. Bavo kerk voor een stempel. Ook hier wordt weer koffie aangeboden. Zij maken mij attent op het Rosenstock-Huessy huis aan de andere kant van de Spaarne.. Een vroeger startpunt voor pelgrimstochten. Mooie gevel, maar zonder afspraak is er niemand. Bij Hillegom begint het te regenen. Foutje 1: regenjas onderin tas. Niet goed dus. Tegen de tijd dat ik gevonden heb stopt de regen. Rest van de dag geen regenjas nodig gehad, en tegemoet komende fietsers zijn kletsnat. Mooi, maar het is nog geen avond. Via alphen aan de Rijn naar Boskoop. Hier lekker gerust. Komt gelijk een oudere heer bij mij zitten met de vraag waar ik naar toe ga. Eerste aanspraak dus. In Lekkerkerk vraag ik de weg aan een scholier. Die fietst vervolgens met mij op tot Alblasserdam. De tocht is begonnen.. Vervolgens nog drie keer met de pont om tot slot om 16 uur in Dordrecht aan te komen. Geen kerk te vinden waar iemand is. Dan maar stempel bij de bibliotheek gehaald. Hotelletje gevonden en wat gegeten met VVD vrienden. Bijtijds naar bed..
120 km wind schuin mee. 15 graden. Vrijwel droog

  • 17 Mei 2014 - 07:31

    Kees En Albert:

    De kop is er af!!
    Succes met je tocht.

  • 17 Mei 2014 - 07:39

    Christien:

    En hoeveel km was deze eerste dag?

  • 17 Mei 2014 - 13:29

    Jan:

    Succes...mooie aktie..!!

  • 28 Mei 2014 - 16:53

    Rob De Wolf:

    Heel veel succes met je tocht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 20426

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: