Dag 21 Rustdag in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 21 Rustdag in Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 21 Rustdag in Siena

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Mei 2015 | Italië, Siena

Ik neem afscheid van de heren uit Almelo. Zij moeten door. Ik neem rust. Zet wat verslagen en foto's op internet. Verbinding op de plek maar wel vreselijk traag. Om half twaalf neem ik de bus de stad in. Zeg maar busje, en stampvol. En als je Siena kent dan weet je dat alles op en neer gaat en in allerlei bochten. Ben blij als ik er tien minuten later ben. Ik haal stempels in de Catharina kathedraal én in de Duomo. Die ik ook nog bezoek. Erg mooi is het uitkijkpunt op een van de niet afgebouwde zijbeuken. Het centrale plein ligt in een soort van kom. Heel bijzonder.

Het is erg heet in de stad. Iedereen loopt zo veel mogelijk in de schaduw. Ik schat zo een graadje of acht-negenentwintig. Ik lunch heerlijk met een plateau ham, salami en kaas. Heerlijk. Na nog een aantal prachtige straatjes door vind ik het om half vijf wel genoeg. Ik neem een bus terug. Een grote en vrijwel leeg. Wat een verschil met vanmorgen. Ik haal in de avond een pizza bij het restaurant en ga bijtijds naar bed. Mogen wil ik om acht uur fietsen om de warmte wat te ontlopen. Er staat weer een warme, hoge etappe voor de boeg.

0 kilometer Siena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 20420

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: