Dag 22 Een grauw dorp - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 22 Een grauw dorp - Reisverslag uit Castel del Piano, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 22 Een grauw dorp

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Mei 2015 | Italië, Castel del Piano

Terwijl ik dit ga tikken moet ik even denken wat voor dag het is. Je raakt het besef van tijd behoorlijk kwijt op zo een tocht. Elke dag is hetzelfde maar toch ook weer vreselijk anders. Gisteravond laat zijn er nog drie jonge Duitse fietsers naast mij neergestreken. Behoorlijk luidruchtig, Zowel tot s avonds laat als alweer om zes uur in de ochtend. Dat moet je ze nageven. Maar niet echt rekening houden met anderen die niet zo vroeg op hoeven. Jammer. Klokslag acht uur rijd ik de poort uit. Verse broodjes en drinken mee. Omhoog Sienna doorheen met ruk spitsverkeer. En toch ben ik met twintig minuten alweer in de stilte van het heuvellandschap. Het is nog lekker koel. Het wordt veel klimmen dus ik neem regelmatig een rustpauze met eten en drinken. Het landschap is minder bosrijk en de heuvels worden ronder. Totdat ik in de buurt kom van de amiate. Dat is de hoogste berg hier in de omgeving. Het wordt heter en de beklimmingen worden hoger. Alle dorpjes schijnen hier op een berg te moeten liggen. Je komt er dan al niet eens langs, maar blijft er net onder. Ik heb geen zin om nog meer te klimmen om naar een winkel of restaurant te gaan. Ik doe het dus met het eten Est ik bij mij heb. Ik vul mijn bidons bijeen klein historisch stationnetje bij en besluit om half een om een lange rustpauze te nemen om de ergste hitte even te laten voor wat het is. In de schaduw van een gebouwtje zet ik mijn stoeltje weer op en eet een broodje. Het is net voor een volgende beklimming, dus lekker even bijkomen. Uiteindelijk kom ik om vijf uur bij een camping. Er is bijna niemand. Begrijpelijk, want toen ik het stadje inging had dit het meeste weg van een grauw wallonisch mijnwerkersdorp. De drukste plekken waren de winkels waar je kunt gokken.

Terug op de camping maar wat gegeten in de pizzeria. Gegeten met een ander Nederlands stel uit Groningen die toevallig Eddy en Siep van vorig jaar ook kennen. Kleine wereld. Zit hier op 800 meter hoogte dus ik de k dat het vannacht wel lekker afkoelt. De slaapzak doet het voorlopig erg goed.

90 km Siena Buonconvento Montalcino Castel del Piano

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 20516

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: