Dag 21. Vlinders - Reisverslag uit Mauléon-Licharre, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 21. Vlinders - Reisverslag uit Mauléon-Licharre, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 21. Vlinders

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Juni 2014 | Frankrijk, Mauléon-Licharre

Vanmorgen nog even Lourdes in. Ik blijf mijn ogen uit kijken. Wat een mensen. Wat een hoop. Letterlijk en figuurlijk. Bij de grot heb ik gisteravond zoals al verteld een half uurtje gezeten. Wat er dan allemaal voor mensen langskomen. De processie heb ik gisteren gemist. Te druk om verslagen op internet te zetten.
Alle hotels hebben een thema. Spanje, België, Italië etc. Ik zat in het prima Italiaanse hotel Vesuvio, voor een paar tientjes. Blijkbaar ook crisis in Lourdes.
Om negen uur stempel gehaald bij de info van de kathedraal. Niet bij bureau de tourisme. Dat past nu niet..

In de regen richting Oloron. Mooie heuvels, lekker stevig op en neer. Lijkt wel steeds makkelijker te gaan, moet ook wel voor straks. Om twee uur rijd ik Oloron St. Marie binnen. Kom daar twee heren op de fiets Groningen tegen. Tijdje staan praten. Zij doen bijna alles op de camping. Stoer hoor. Dat lukt mij niet. Wel even gezellig. Zij blijven in Oloron. Ik besluit wel om nog even door te rijden.

Vandaag wordt het weer in de middag in ieder geval nog mooier, en de route ook. Licht heuvelafwaarts over wel 15 km. Ik ga gewoon nog even lekker door. Morgen wordt het slecht weer. Hoe minder kilometers dan naar St Jean hoe fijner.

Het weer is zo mooi dat de vlinder ook weer en masse tevoorschijn komen. Mijn oog valt op twee blauwe, dansend om mijn voorwiel heen. Een prachtig gezicht. Alsof ze mij begeleiden. Uiteindelijk gaan zij weer hun eigen weg, en ik die van mij.

95 km

Lourdes-Oloron St Marie-Mauleon

• 04 Juni 2014 - 11:40

Rob Van Amsterdam:

Hoi Erik, ik zie dat je al behoorlijk opschiet en je het naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker van alles en hou de pedalen onder spanning!
    Heel veel groet uit Purmerend!!