Dag 19 Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 19 Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 19 Florence

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 Mei 2015 | Italië, Firenze

Ik sta om half acht op. Het systeem hè. Gisteravond met de heren uit Almelo gebarbecued. Bij de supermarkt zo een eenmalige bbq gekocht, vlees, sla, wijn en toetjes. Een lepel geleend bij de camper buren en gaan maar. De bushalte naar de stad is ongeveer vijfhonderd meter lopen. De buschauffeur rijdt net als alle andere weggebruikers als een idioot. Schijnt er bij te horen, maar went nooit.
Ik loop het prachtige centrum in. Wat een mooie historie. Er staan al vroeg langeqq rijen

Ik haal een stempel in een van de kloosters. De aanwezige heer neemt mijn pas mee en blijft wel tien minuten weg. Komt hij wel terug? Ik ga in de bank maar wat overwegingen maken. Uiteindelijk komt een pater met mijn pas en een mooie stempel. Hij kijkt mij bewonderd aan, geeft mij een hand en wenst mij "bon viagge". Ik blij. Machtig mooi toch zo een tocht.

Ik besluit uit praktische overwegingen de toeristenbus te nemen. Veel zien in korte tijd. Kom opnieuw in Fiesole met een tussenstop van twintig minuten. De stad heeft het prachtige inzicht en is zelf ook veel mooier als je rustig kunt bekijken. Veel Romeinse en Etruskische historie.
De bus gaat weer verder en komt uiteindelijk ook weer langs de gesloten camping. Bijzonder zo een bustoer. Na twee uur bus het ik het wel weer gezien en stap in de stsd weer uit.

Ik koop eindelijk een nieuw dun shirtje. De polo is nu echt te warm en kom uiteindelijk in het St Marco klooster terecht en later nog in de kathedraal. Veel fresco's, veel kunst. Prachtige interieurs. Florence is een prachtige stad, maar wel ontzettend druk. Klagen wij over Amsterdam. Dit is nog veel erger. Bij alle musea, kerken en paleizen staan lange rijen. Lijkt wel of ik door Disneyland Parijs loop. Alleen dan met vrijwel alleen volwassenen.

Op de ponte Veggio zijn filmopnames. De film Headache met Tom Hanks. Nu weet ik alleen niet of hij de regisseur is of de acteur. Bizar dat ze zo een toeristische plek op zaterdag ochtend afsluiten. Maar ja, het is Italië hè.

Na een lange stad dag neem ik de bus weer naar de camping. Even uitzoeken welke kan deze opgaat, maar het lukt. Ik stop bij de supermarkt om nog wat in te slaan voor morgen. Eet wat in een restaurantje even voorbij de camping en ga uiteindelijk toch nog pas om elf uur naar bed. Morgen Weel een stevige dag voor de boeg

0 km Florence

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 20511

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: