Dag 9 De Bodensee - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 9 De Bodensee - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 9 De Bodensee

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 April 2015 | Oostenrijk, Feldkirch

Wat een verschil met gisteren. Zonnig en niet al te fris. Dat is denk ik een graadje of zes/zeven. En, wind mee! Ik zie dat het weer vooral dalen wordt vandaag. Niet dat ik daar erg blij mee ben. De wetenschap immers dat ik straks naar 1975 meter moet. Oef, de gedachte alleen al. Het inmiddels gebruikelijke landschap. Veel fietspaden. Voor de verandering dan weer eens een paar kilometer onverhard en venijnige klimmen. Maar overwegend dalend en lekker peddelend op de wind bereik ik al snel de Bodensee. Ennn, de bergtoppen met sneeuw zijn inmiddels in zicht. Nog wel wat heiig, maar prachtig. Langs de bodensee likt het wel de rijnroute weer. Veel oude Duitsers met fietstassen achterop die van hotel naar hotel fietsen. Het weer wordt steeds mooier. De wind blijft redelijk in de rug. Ik heb geen echt doel vandaag. Behalve niet overbelasten, want morgen denk wordt het de arlbergpas.. Bij bregenz rijdt ik Oostenrijk binnen. Ga wat eten en rijdt ineens weer langs de Rijn. Een kaarsrecht gemaakte rijn met niet al te veel fietsers. Wel een fietspad zo glad als een biljardlaken. Met de wind mee merk je eigenlijk niet dat je weer aan het stijgen bent. Kwart over vier bereik ik Feldkirch. Hier stop ik er mee. Hotels onbetaalbaar hier zie ik op bookings.com. Uiteindelijk een redelijke gevonden, blijkt die aan de route 2,6 km terug te liggen. Maar goed, ik weet de route. Voor het eerst kamer met een bad. Lekker voor de spieren. Morgen de tocht der tochten. Een stijging van 1300 meter!

95 km Roggenbeursen Friedrichshafen Lindau Bregenz Feldkirch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 20516

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: