Dag 29. Campings in Spanje. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 29. Campings in Spanje. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 29. Campings in Spanje.

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Juni 2014 | Spanje, Astorga

Vanmorgen niet ontbeten bij de chagrijnige dame. Geen zin in. De gastvrijheid wisselt enorm hier in Spanje. Bij restaurantje twee panden verder is men veel aardiger. Voor maar 3,50 krijg je thee, warme croissant en een glas verse jus. Niet echt kostbaar ook. Zelfde geldt voor 's avonds. Voor rond een tientje heb je een compleet menu incl. water en wijn. Goed betaalbaar, maar soms wel wat karig. De supermarkten in het dorp zijn dicht. Onderweg naar Leon komen we een bakker tegen met verse warme broden. Lekker gelijk een stuk naar binnen gewerkt. Leon is in een uurtje bereikt. Via de provinciale weg weliswaar, maar wel lekker. Weer een prachtige stad met veel historie. Bij het klooster een stempel gehaald. Ik ben inmiddels aan de tweede kaart begonnen aangezien de eerste vol is.

Op naar de volgende camping in Hospital de Obrigo. Gevonden, maar geen stroom en WiFi. Bovendien een troosteloos terrein met veel vaste caravans. Er moet er nog een zijn in Veguelina. Gevonden maar dicht. Groot hek met een enorm kettingslot er om heen. Eddy is er helemaal klaar mee en besluit om door te rijden en een hotel in Astorga te zoeken.
De Groningers gaan in een hotel buiten het centrum. Ik besluit om voor vrijwel zelfde kosten in het centrum te blijven.
Het weer is de hele dag prachtig. Weinig wind en veel zo'n. Wat warm om te fietsen, maar beter dan onweer wat voorspeld wordt. Niets van gezien dus.
Met Eddy en Siep gegeten. Morgen ga ik maar weer eens alleen verder. Er komen nog twee grote beklimmingen aan. Morgen eerst naar La Cruz del Fierro op 1500 meter. Overmorgen naar O Cebreiro op 1300 meter. En tussendoor dalen naar 500 meter..

Het wk voetbal leeft niet echt in Spanje. Althans wat ik zie. Een verdwaalde Spaanse vlag aan een balkon dat is het wel zo een beetje.

M'n fiets doet het op het kraken van de trapas na goed. Soms kraakt het de hele dag. Soms vrijwel niet. Geen peil op te trekken. Ik irriteer mij er niet aan. Geen zin.
Geen remblokjes vervangen. Waarschijnlijk lukt de eindstreep wel met deze. Ik schat nog ongeveer 300 km naar Santiago en dan nog 100 km heen en weer terug naar Finisterre.
Fiets is wel stinkend smerig van al die grintpaden. Hopelijk morgenavond een camping in Villefranca del Bierzo dan kan ik daar ook weer wat aan doen.

90 km

Mansilla de las Mulas-Leon-Hospital de Orbigo-Astorga

  • 12 Juni 2014 - 21:42

    Nancy:

    Erik,..... Joh jij gaat nog steeds als en speer! Ongelofelijk. En uit je verhaal begrijp ik(tussen de letters door) dat het gewoon goed met je gaat. En dat is niet onbelangrijk. Waardoor ik ook jou Camino verhaal goed volgen kan. Ik heb daar veel bewondering voor. De laatste loodjes wegen t zwaarst, maar ik heb geen twijfel, ik hoop een foto te mogen zien met een uitdrukking daarop die met geen pen te beschrijven valt, als jij staat in/voor de KATTEDROL van Santiago de Compostela! Je bent er bijna ,.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 20422

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: