Dag 15 elke dag een nieuwe verrassing - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 15 elke dag een nieuwe verrassing - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 15 elke dag een nieuwe verrassing

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Mei 2014 | Frankrijk, La Coquille

Vannacht goed geslapen in een pelgrimsgite. Gelukkig wel aparte kamers. Eigen slaapzak ivm lakens scheelde 5 euro. Gezien de toch al oplopende kosten doen we dat. Inclusief diner en petit dejeuner nu 40 euro. Te doen.
Ik vertrek even na acht uur. De eerste vijf/zes kilometer zijn bergafwaarts. Een lekker begin. Daarna de heuvels in. Kleine wegen met veel boerderijen. En dus veel honden, die de openbare weg ook als hun territorium zien. Twee honden schieten uit het niets op mij af. Agressie in de ogen. De boer schreeuwt. Ik schreeuw nog harder om ze weg te jagen. Helpt niet veel. Een van de k-honden zet zijn tanden in mijn onderbeen. Hij laat weer los. Ik speer weg. Resultaat; een lekkere beet, wat bloed, blauwe plek. De volgende boerderij een nog grotere hond. Ze moeten mij wel hebben vandaag. De adrenaline geeft mij vleugels want deze redt het niet. Hij geeft gelukkig op. Ik stop op een hondvrije plek en was de wond met water en smeer in met betadine. Bel even naar hus wat ik nog meer moet doen. Niets dus. En dat terwijl de dag met mooi weer zo lekker begon..

Na veel afdalingen en 55 kilometer verder arriveer ik in Limoges. Stempel halen bij de kathedraal zelf. Zijn altijd de mooie en meest dankbare. Lunchen in het oude centrum en een rondje door de stad.

Door de soepel ochtend -op hond na dan- besluit ik nog wat kilometers er aan vast te plakken naar la Coquille. Toepasselijk.
Dat valt dan weer wat tegen. Het volgende gedeelte is 45 km op en neer. Stevig, het lijkt de Ardennen wel. Soms dus niet nadenken maar doorzetten. Uiteindelijk arriveer ik bij een klein en te duur hotel. Even niets aan te doen. Spullen gewassen, wat eten en verslag op internet. Begint routine te worden.

Waar ik mij wel over verbaas is de troep langs de weg. Top 4:
1 sigarettenpakjes 2. Sigarettenpeuken 3. Bierblikjes 4. Sterke drank flessen. Wat een bende.

Tot slot. Wie ik vandaag heb gemist is "de Fazant". Vrijwel elke dan hoor ik al in de ochtend de schreeuw Skriek Skriek van een mannetjesfazant. Ongelofelijk. Alsof hij meereist. Alleen vandaag niet. Misschien morgen weer.

99 km

Benevent L'Abbaye-Marsac-Ambazac-Limoges-Chalus-La Coquille

  • 30 Mei 2014 - 07:21

    Christien:

    Dat was een gevaarlijke dag dus...
    Misschien tijd voor een lokaal hondenbeleid?!


  • 30 Mei 2014 - 09:22

    Bert Struijlaart.:

    Gaat goed hè,op die honden na.
    Zoek mijn suf op de kaart om plaats namen te vinden.
    Wilde die kant op komen maar Carolin was hier en die zij dat in de nacht zo koud is,daar had ik niet aan gedacht.
    Je komt al dicht bij de grens ,daar word het lekker klimmen, naar Spanje,ik lees het zaterdag wel.trap maar lekker door.
    Pa.

  • 30 Mei 2014 - 15:15

    Niels Kentie:

    Dag Erik,

    Leuk om allemaal te lezen, geen tetanus prikje nodig?


    Groetjes en succes!

    Niels

  • 01 Juni 2014 - 08:56

    Nancy:

    Hoi Erik,

    Kusje d'r op!?

    Geweldig hoe ver jij al op jou fietsende camino bent. En wat heerlijk om je pelgrims verhalen te mogen lezen. Misschien wordt dit wel een bestseller. Wij wensen jou nog vele veilige kilometers toe en vooral blijf in goede conditie en GENIET! En...
    Laat die k-honden van jou en Peter zijn p.... Afblijven.
    Groet uit Albufeira Peter & Nancy

  • 02 Juni 2014 - 16:32

    Rita Visscher:

    Nou Erik,

    Wat een belevenissen.
    Leuk om je nu te kunnen volgen, veel succes. Ik heb bewondering voor je.

    Groet,
    Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 20510

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: