Dag 13. Grijs.. - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 13. Grijs.. - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 13. Grijs..

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Mei 2014 | Frankrijk, La Châtre

Zo mooi als gisteren was, zo grijs vandaag. Bij vertrek dreiging van regen en zo is het de hele dag gebleven. Om vier uur wordt het zo donker dat ik besluit in La Satre te blijven. Mooie stad. De vriendin van Chopin komt hier vandaag. Stempel bij de evyse van de kerk gehaald. Ik wordt gelijk uitgenodigd om in de gite pelgrims te blijven overnachten. Die gaat echter pas om zes uur open en je wordt er om ze en uur 's ochtends stipt uitgegooid. Dat past mij nu niet echt. Ik mompel naar mevrouw wat onverstaanbaar sin het Frans(voor zover niet altijd onverstaanbaar) en wens haar een bon journee. Denk dat mevrouw wel begrepen heeft. Voordeel van gite is dat deze vaak een donativo is. Je mag zelf weten wat je geeft. Meestal is 25 euro wel voldoende. Hangt van de eventuele maaltijden af. Hostal is kostbaarder, maar en meer privacy en WiFi.
Kort nadat ik binnen ben begint het te regenen.

Vandaag weer glooiende route. Op en neer, de hele dag.
Mooiste van de dag: ik zie een poes langs de weg lopen. Nerveus omkijqkend. Snel bleek waarom. Er zat een grote bever achter haar aan. De poes werd duidelijk achtervolgd. Totdat de bever mij zag. Toen dook hij weg in het groen langs de weg. Helaas te snel voor een foto. Heel bijzonder.
Wat je verder erg veel ziet zijn roofvogels. Van die mooie grote. Cirkelend speurend naar een lekker hapje in het veld. Het lijkt wel of ze steeds groter worden.

Lekker gereden. Ik heb nu net een pizza jambon gegeten met een lekkere Steenbergen blond erbij. 'N dan zo m'n mandje in.

Ca. 100 km wind tegen. Geen regen fris, geen korte broekenweer

Sancoins-St Armand Montrond-Chateaumeilllant-La Chatre

  • 26 Mei 2014 - 21:19

    Christien:

    Doet me goed dat stempels vooral in kerken en kathedralen gehaald worden
    en ik heb diepe bewondering voor je.. jij was trouwens geen lekker hapje voor de roofvogels??

  • 27 Mei 2014 - 09:52

    Dick Scharn:

    dag Erik,

    we volgen je dan wel niet op de fiets, maar wel op de voet!
    Welk een wederwaardigheden, waarbij euforie en afzien hand in hand gaan.
    Dit wordt natuurlijk een boek, een real pageturner, met wellicht als bijlage alle reacties.

    Nil desperandum.

    Groet,

    Dick en Carla.

  • 27 Mei 2014 - 18:48

    Bert.:

    Ga zo door,ook zonder korte broek kom je er ook wel.
    Ga zo op de kaart aan tekenen waar je bent.
    Gr. Ma & pa.

  • 27 Mei 2014 - 19:15

    Jan Slooten:

    Hallo Erik,
    Wat een mooie verhalen. Het moet een geweldige ervaring zijn. Heel veel succes verder. Ik blijf je verhalen lezen.
    Hartelijke groet,
    Jan

  • 28 Mei 2014 - 17:16

    Rob De Wolf:

    Net al je verhalen tot nu gelezen , wat een ervaring hè . De glimlach dat je met zo'n bij me wegreed is nu wel vervaagd hè, zet m op

  • 28 Mei 2014 - 17:29

    Judith:

    Gaat goed zeg!!! Flinke afstanden per dag. Wat zal je al gespierde kuiten hebben, dat wordt een pak met korte broek als je terug bent ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 20508

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: