Dag 24 De slang en de stempel - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 24 De slang en de stempel - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 24 De slang en de stempel

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Mei 2015 | Italië, Trevignano Romano

Onderweg kom je veel dieren tegen. Fretjes, eekhoorns, reeën. Maar ook veel vogels, roofvogels, Vlaamse gaaien en nog veel meer. En natuurlijk de fazant. Opvallend is de hele dag door het geritsel van hagedissen in de berm. Die liggen te zonnen op het randje van het asfalt en schieten de berm in. Een continue geluid. Duizend en en duizenden van die beesten moeten hier leven. Bijzonder vandaag was de slang op de weg. Ik dacht dat hij dood was. De kop zag er zo vreemd uit. Vast plat. Nee dus, de slang leefde en was bezig een dode muis op te peuzelen. Middag op de snelle provinciale weg. Toe de slang mij opmerkte liet hij de muis los en kronkelde naar het midden van de weg. Geen goed plan gezien het verkeer. Om te voorkomen dat het het laatste avondmaal was probeer ik de slang naar de kant te krijgen. Maar ja, hoe jaag je een slang weg, zeker omdat ik ook niet weer of hij giftig is. Ondertussen gaan de auto's langzaam rijden of stoppen. Die zien een fiets staan en een gast die loopt te gebaren. Gelukkig kruipt de slang uiteindelijk naar de berm. Levend, maar een muis armer.

Vandaag is het Hemelvaartsdag. In Italië, ondanks het geloof, werkt men dan gewoon. Ook de ambtenaren. Ik besluit om in Vetralla het uffice binnen te lopen. Zo een statig gebouw met hoge plafonds, maar niemand te zien. Ik loop naar de eerste etage. Daar vind ik een chagrijnige dame van in de zestig die na min pogingen uit te leggen dat ik graag een stempel zou willen blijft zeggen No Inglese.. Ik laat mijn Credentiale zien en vraag om een timbre. Ze begint iets te snappen. Vervolgens gaat ze eerst stempel voor stempel vanaf het begin oplezen en van voor mij onverstaanbaar Italiaans. Ik vraag mij af of zij nu niets te doen heeft of dat mevrouw echt oprecht geïnteresseerd is. Na enige tijd krijg ik met veel sierlijk gebaar een stempel. Die vervolgens nog niet eens goed leesbaar is. Maar ja, ik heb er een. Dat is in Italië toch al moeilijk.

Het is vandaag iets minder warm, maar op de vlakke stukken wel weer veel wind tegen. De een na laatste dag. Morgen naar Rome!

Capodimonte Tuscania Vetralla Trevignano Romano

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 20386

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: