Dag 20 Warm.. - Reisverslag uit Siena, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 20 Warm.. - Reisverslag uit Siena, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 20 Warm..

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 Mei 2015 | Italië, Siena

Het wordt steeds warmer. Ik besluit om bijtijds uit Florence weg te rijden. Kom weer langs de afgesloten camping. En er is de marathon van Florence vandaag. Wegen worden afgezet en de toch al aanwezige chaos is meer dan compleet. Ik geniet nog eenmaal van het prachtige uitzicht en rijdt via kleine wegen de stad uit het warm gekleurde Toscaanse landschap in. Langs de weg ligt een dode ree. Waarschijnlijk doodgereden. Tot mijn verbazing springt er nog geen minuut later een levende ree in blinde paniek uit de berm. Schiet de weg over dwars door schrikdraad heen wat zo een dertig centimeter uit elkaar staat en verdwijnt in de olijvenboomgaard. Verbaast mij niets dat die beesten worden doodgereden. Via Tavarnelle, bekend van ons koningshuis kom ik uiteindelijk in Sienna. De camping ligt iets buiten de stad op een heuvel. Het ritueel voltrekt zich met enig automatisme. Tent opzetten, douchen en kleding wassen. Redelijk fraaie terrassencamping dus het is wel klauteren en klimmen om bij de pizzeria te komen. Lekker gegeten. Het restant van de wijn neem ik mee naar de tent. Morgen rustdag, dus een wijntje extra kan. Morgen Siena bezoeken.