Dag 13 Op naar het Gardameer - Reisverslag uit Lazise, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 13 Op naar het Gardameer - Reisverslag uit Lazise, Italië van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 13 Op naar het Gardameer

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Mei 2015 | Italië, Lazise

Gisteren was een zware dag. Denk er over om na vandaag even wat rust te nemen. Onze camping aan het Gardameer is daar natuurlijk goed voor. Ik neem Rivoli Veronese afscheid van de route en volg de bordjes Lago de Garda. Zoals bijna gebruikelijk verdwijnen deze bordjes weer snel en moet ik het zelf uitzoeken. Dat gaat vrijwel altijd mis. Ik kom bij Affi op de grote provinciale weg terecht. Op zondag en dan bij een Shoppingmall is het erg druk. Ik wurm mij tussen het verkeer door en neem gelukkig weer snel afscheid. Na een klimmetje kom ik in Calmasino en stuit op de volgende hindernis. Er is een marathon gaande waar ik pal achter de eerste vrouw terecht kom. Inclusief cameraploegen en helikopter. Ik houd voorzichtig afstand, ze Zijn al bij kilometer 38. Na een paar kilometer de afslag Lazise en na een mooie afdaling sta ik bij de camping. Het is minder druk dan ik verwacht had, maar er staan toch een aantal Nederlanders met caravan. Bij de receptie wordt ik ontvangen alsof ik met een 8 meter lange caravan kom. Ik moet eerst in het golfkarretje een plaats uitzoeken en dan alles registeren. Sta vrijwel op de plek waar wij vorig jaar zomer stonden. Tent opgezet en in de winkel wat happen en drinken gekocht. Daarna in Lazise bij m'n favoriete grillrestaurantje wat gegeten. De uitbater herkende mij gelijk en ik krijg een prosecco en hapje van het huis. Z'n gezicht vertrok van verbazing toen ik vertelde dat ik uit purmerend op de fiets was. Na de eenpersoons steengrill met angus beef ben ik met het busje weer terug naa de camping gegaan. Om een uur of tien slapen. Terwijl ik mij omdraai in de heerlijk warme slaapzak begint het te regenen. Ik zie wel wat morgen brengt.

80 km Trento Roverto Lazise del garda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 20393

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: