Dag 4 Een reisje langs de Rijn - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 4 Een reisje langs de Rijn - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 4 Een reisje langs de Rijn

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 April 2015 | Duitsland, Bingen am Rhein

Het was inderdaad koud vannacht. Schat net geen vorst. M'n nieuwe matje en dure dansen slaapzak blijken gelijk een topinvestering. Ik heb het niet koud gehad. Gedurende de nacht zelfs de lange broek en sokken(voor de zekerheid) maar uitgedaan. Alleen het thermoshirt blijkt meer dan voldoende. Het is wel klam en koud om zeven uur. Ik douche en pak m'n spullen in en ga om acht uur op pad.
Vroeg in de ochtend is er nog niet veel wind, maar in de loop van de dag blijkt dat ik grotendeels de wind tegen heb. Alhoewel dat door de meanderende Rijn niet altijd zeker is. Soms stevig tegen, maar de bocht om opeens weer tijdje mee. Er wordt steeds maar regen voorspeld, maar ik heb nog niets gezien. Terwijl ik Koblenz binnen kom gaat de zon zelfs volop schijnen. De "rheinradroute" is erg mooi, maar ook erg druk. Veel ouderen. Op e-fahrrad die met tassen achterop volgens mij van pension naar pension fietsen. In Koblenz speciaal gevoel omdat ik hier twee maanden geleden met mijn vader nog was. Op hetzelfde terrasje als toen even wat gegeten. Ik rijdt overigens al vanaf dag een met korte broek. Hoe anders dan naar Spanje. Dat deed ik toen pas na twee weken. De Rijn volgend kom je langs prachtige kastelen en burchten. In vroeger tijden voor veiligheid en tolheffing, nu een prachtig beeld uit het verleden. Bij St Goar stop ik even om de Loreley te bewonderen. Een mythisch verhaal. Ik hou van dit soort overleving verhalen. Vaak zit er een boodschap in. Ik drink m'n colaatje en een kaiserbroodje. Terwijl ik sta te mijmeren loopt er iemand langs. Verrek, volgens mij ken ik die man,. Ik zeg in het Nederlands gedag. De man kijkt mij aan en heeft eenzelfde blik als ik. Het blijkt Jac Vinke te zijn, de oud voorzitter van het Purmerends Museum. Grappig toch. We hebben een geanimeerd gesprek over wat er allemaal speelt in het purmerendse. Maar ook over zijn caravan. Hij heeft onderweg heen een te laag tunneltje genomen, dak zwaar beschadigd. Dus zij gaan morgen al weer naar huis. Balen. Ik tuf door richting Bingen. Hotel in en was al m'n spullen. Ook de vochtige spullen van de camping kunnen drogen. Ik eet een Kipschnitzel. Weer eens wat anders dan wiener schnitzel..

Ludwigshaven. Haal nog even een mooie stempel in de kathedraal van Worms. Ludwigshaven is de stad waar BASF zijn homebase heeft en dat is overal te zien. Ik boek een hotelletje en ga de stad in. Bij een warenhuis even wat after shave op gedaan. Besloten dat ik die de volgende keer in mini verpakking toch maar ook mee moet. Lekker fris luchtje. Ludwigshaven is verder geen fraaie stad. Na WO2 herbouwd en duidelijk niet echt met mooie gebouwen. Ik sla wat proviand in voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 20391

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: