Dag 3 Richting de Rijn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 3 Richting de Rijn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 3 Richting de Rijn

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 April 2015 | Duitsland, Remagen

Het is nog steeds zo koud in de ochtend. Zeker tot elf uur de handschoenen aan. Daarna wordt het snel warmer en laagje voor laag gaat uit en ik eindig met korte mouwen. Gisteren al een stuk onverhard pad naast de Roer, vanochtend de hele tijd onverhard pad. En dan nog van wisselende kwaliteit. Soms superstrak, andere keer vol gaten en bulten. Bovendien nog oppassen. Voor de deutsche damen mit hunde. Nooit geweten dat men zo veel honden uitlaat.. Ik verlaat bij Duren het Roerdal en schuif meer oostelijk op richting de Rijn. Best wel wat bultjes zo nu en dan, maar niets vergelijkbaar met de Ardennen natuurlijk. M'n geplande eindpunt is eigenlijk te ambitieus, maar waar ik op hoopte gebeurt ook, de laatste tien kilometer is alleen maar afdalen het rijndal in. Dat is een lekker einde. Ik besluit het erop te gokken qua temperatuur en zet m'n tentje op. Op de camping in Remagen is geen kip te bekennen, maar de uitbater wijst mij op de plattegrond resoluut een bepaalde plek aan. Waarom is mij een raadsel, alle ander plekken zijn en blijven leeg. Nadat m'n tentje staat merk ik overigens dat ik een rij te ver sta. Ik heb het maar zo gelaten. M'n telefoon opgeladen bij een vriendelijke camperduitser en het dorp in om wat te eten. Campers zijn er overigens bij bosjes langs de Rijn. Ongelofelijk veel.