Dag 2 Duitsland binnengetrokken - Reisverslag uit Wassenberg, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 2 Duitsland binnengetrokken - Reisverslag uit Wassenberg, Duitsland van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 2 Duitsland binnengetrokken

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 April 2015 | Duitsland, Wassenberg

Vanuit Groesbeek zak ik het maasdal bij Gennep in. Het is wel erg koud, dus alle laagjes aan. Niet meer dan drie graden.. Licht glooiend schuif ik een voor Noord-Hollandse begrippen weer heel ander landschap binnen. Dat zal de komende weken wel zo blijven, die veranderende gezichten. Reitsma moet wel van pontjes houden want maar liefst vier keer laat hij mij als routevolger van Maasoever wisselen. Is wel een rust moment en best wel mooi, dus geen probleem. Ben eigenlijk weer vroeger dan verwacht in Roermond, dus besluit hier toch ook maar weer door te rijden. Bij St odilienberg probeer ik een stempel te krijgen, maar de basiliek hier is in verbouwing en de vrijwilliger van het naburige museum kijkt mij aan of hij water ziet branden. Laat maar dus. Heb wel al een stempel voor mijn pelgrimspaspoort uit Gennep. Daar doe ik het voor vandaag wel mee. Ben niet van plan om vreselijk veel tijd te besteden aan het zoeken naar stempelplaatsen. Dan maar wat minder dan naar Santiago. Ik kom al snel terecht op onverharde pad naast de Roer, een lieflijk kabbelend riviertje. Niet te verwarren met de Ruhr. Ik vind een burchthotelletje in Wassenberg. Een muf ruikend gedateerde hotellerie met een receptionist die veel weg heeft van de adams family. Zou niet verbaast zijn als het gaat spoken vanavond. Uiteindelijk redelijk goed geslapen. Ik merk wel dat de ervaring van volgend jaar minder spanning geeft over de trip zelf. Dat helpt om de rust te bewaren.