Dag 32. De laatste loodjes - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 32. De laatste loodjes - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 32. De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Juni 2014 | Spanje, Arzúa

De laatste dagen neemt het aantal pelgrim lopers zichtbaar toe. Ook het aantal fietsers dat ik zie is meer, maar dat blijft toch beperkt tot zo een vijftien stuks per dag. Tegen honderden lopers. Logisch natuurlijk. Als fietser ga je veel sneller(over het algemeen) en zie je gewoon veel lopers. Vanaf nu zie ik ook steeds borden met Santiago en het aantal kilometers te gaan. Spannend. Een raar gevoel als je al drieduizend kilometers hebt weggetrapt en weet dat je er nu bijna bent.
Het is de laatste week een stuk minder eenzaam dan de eerste paar weken en daardoor wat relaxter. Ook is er een soort routine ontstaan. Het helpt natuurlijk dat ik Eddy en Siep regelmatig tegenkom en wij eigenlijk steeds dezelfde eindpunten op de dag hebben.
De vandaag geplande locatie is een Albergue met een kampeerveld. En wat voor een. Een prachtige lokatie tegen de rivier aan de tent neergezet. Het gaat toch niet regenen. Hele mooie authentieke stenen gebouwen. Een brug over de rivier. Heel idyllisch. Veel pelgrims die hier slapen maar ook een tukje doen langs de rivier. Die slapen in de dormitieres. Dan ben ik weer erg blij met m'n tentje. Alleen doe ik vanavond gelijk een thermoshirt aan. De nachten blijven koud.

Na de 85 kilometer van vandaag nog 50 km te gaan naar Santiago de Compostela.
Morgen, op zondag, aankomen. Mooi en bijzonder. Ik weet nog niet hoe ik zal reageren. Wel dat ik alleen het plein op wil rijden. We zullen zien.

85 km

Sarria-Melide-Arzua

  • 15 Juni 2014 - 08:38

    Nancy:

    Oke,.... Erik ik begrijp dat deze Zondag 15 juni 2014 De "dag" des here moet gaan worden. hoe mooi is dat. Ik vind t fantastisch en ik doe m'n hoedje af!
    Ik hoop dan ook dat deze Camino jou alles heeft gegeven van wat jij daar van heb mogen willen verwachten. Maar ( het verhaal gaat) in Cabo Fisterra daar moet je je schoenen achter laten,.........doe jij dat met je fiets? :) X Nancy

  • 15 Juni 2014 - 09:19

    Christien:

    Erik,
    vandaag alleen het Plein op... wat een bijzondere dag voor een bijzonder moment.
    Hoop dat deze tocht je bracht wat je hoopte
    en dat je straks ergens een mooie nieuwe start mag maken

    Christien

  • 15 Juni 2014 - 10:49

    Roberto:

    Hoi Erik, het zal een bijzondere dag worden.
    Met een trots gevoel kun je hierop terug kijken.
    Zie je graag weer in ons purmerend en hoor graag je verhaal!
    Groet Roberto

  • 15 Juni 2014 - 18:37

    Albert En Kees:

    Zondag, Vaderdag en aankomst kan niet mooier volgens mij!! We zijn absoluut trots op je tocht!!

  • 15 Juni 2014 - 19:50

    Timo:

    Hoi Erik, wat moet dit een mooie en speciale dag voor je zijn. Ik hoop dat het al je verwachtingen overtreft en je de tijd hebt/neemt om zowel achteruit als vooruit te kijken. Ben erg benieuwd naar je verhalen als je terug bent, al staat er al veel in je reisverslag.
    Timo

  • 15 Juni 2014 - 20:24

    Dick Scharn:

    Hoi Erik,

    Klasse man! Het lijkt zo veel makkelijker: met de fiets i.p.v. lopen.
    Maar deze discipline mag er ook zijn! Ademloos hebben wij je avonturen gevolgd.
    Wij zien uit naar de reisverslagen in boekvorm!
    Of een reisverslag in een van onze lokale kranten.
    We zijn ook benieuwd of deze lange tocht iets heeft teweeggebracht in je leven.

    Groeten,

    Dick en Carla Scharn uit Purmerend.




  • 16 Juni 2014 - 15:35

    Rob De Wolf:

    Wat een prachtige prestatie , nog effe door naar t einde van de wereld . Nog maar een kleine 90 km , top ouwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 20399

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 18 Mei 2015

Op de fiets naar Rome

14 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Op de fiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: