Dag 28. Vier weken onderweg! - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 28. Vier weken onderweg! - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 28. Vier weken onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 Juni 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Vandaag precies vier weken onderweg.
Vanmorgen met bewolkt en fris weer vertrokken. Echt fietsweer dus. Heel snel al op een grijs grintpad van twaalf kilometer terecht gekomen. De goede route. Dezelfde route als de wandelaars die de camino doen. Wat hebben die lopers het soms verschrikkelijk zwaar! Lopen is zo anders dan fietsen. Soms de strompelende houding. De verwrongen gezichten. Soms met doeken er omheen gebonden. Een lange stroom mensen met heen en weer schuddende rugzakken. Soms immens groot. Wat een afzien, maar toch doorgaan? Zonder zicht op het eindpunt. Petje af.

Door een foutje in de middag. Nogmaals een grintpad van vijftien kilometer. Een donkerrood pad. Met weer lopers langs dezelfde weg. Het rijden gaat als een speer. Behoorlijk vlak en veel wind mee. Mag ook wel eens.
De eerste camping ligt in Sahagun. Op zestig kilometer. Daar zijn we al om een uur. Wel wat vroeg. Volgende camping op vijfennegentig kilometer. Althans een aire natural. Dat hoort een veldje achter een Albergue te zijn. Eenmaal aangekomen was er geen veldje te bekennen. Dus door naar volgende plaats zes kilometer verder. Uit navraag bleek dat rivier was opgedroogd en camping opgeheven. Weer op zoek naar een kamer. In een stoffig hotel met chagrijnige dame terechtgekomen. Lang niet zo leuk als gisteren. Het dorp in om wat te eten. Drie gangenmenu voor 10,50, incl. Wijn, water en koffie.
Morgenochtend naar Leon.

100 km

Fromista-Sahagun-Reliegos-Mansilla de las Mulas

• 11 Juni 2014 - 16:09

Maja Van Campen-Richter:

Daar was ik weer Erik, het is fijn om te lezen dat door de reis langs de route de hostels en slaap gelegenheden wel te betalen en schoon zijn, en wat ik ook weer van jou hoor is dat mensen toch wat meer behoefte krijgen aan contact.
    Dat vind ik fijn want op je zelf zijn is af en toe wel leuk maar je hebt je medemensen wel nodig!
    Dat je de finish haalt staat voor mij als een paal boven water, en dat het veel voldoening gaat geven geloof ik ook wel, maar een beter mens worden dan je al bent , dat geloof ik niet.
    Zeurders zullen er altijd blijven.
    Voor nu weer genoeg, neem een glas van mij, en op onze gezondheid!
    Lieve groet Maja