Dag 8. Wat is het verhaal erachter? - Reisverslag uit Saint-Dizier, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 8. Wat is het verhaal erachter? - Reisverslag uit Saint-Dizier, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 8. Wat is het verhaal erachter?

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Dizier

Vanmorgen om 8 uur vertrokken. Een uur eerder dan de meeste andere dagen. In de ochtend is de wind nog wat minder. Daar wil ik gebruik van maken. Het loopt anders want het regent.. Voor het eerst het regenjack echt aan. De broek nog niet. Het is een malse bui, maar nog geen pijpenstelen. Omdat ik van de officiële route ben afgeweken wordt ik door de navigatie een zeer drukke N weg op gestuurd. Dat is geen pretje. De regen is na een uurtje vrijwel gestopt, maar ik besluit om mijn fluor gele jack aan te houden. De brullend vlak langs passerende vrachtauto's kunnen vrij maar beter goed zien. Ik besluit bij de eerste mogelijkheid een rustigere weg op te zoeken. Dat is wel weer wat kilometers om, maar veel veiliger. Om vier uur in hotel in Saint-Dizier. Goedkoopste hotelletje tot nu toe (€37,-) gevonden. Met WiFi dus kan straks verlagen up-to-date maken. Hotel is zelfs nog redelijk voor dit geld.

Soms kom je langs de weg allerlei zaken tegen. Buiten het gebruikelijke afval veel doodgereden dieren. Meerdere vossen en een marter. Zelfs een helemaal intact vossenjong. Maar soms ook voorwerpen waar je een verhaal bij gaat bedenken. Zoals de verwelkte anjer, nog in de verpakking. Vast door een woedende vriendin uit het raam gesmeten toen het goedmakertje wel erg mager was in de ogen van de partner. Geen genoegen met een anjer.. Of de verse baguette, nog in de verpakking. Die kan toch niet zomaar uit het autoraampje waaien. Toch meer trek in McDonalds. Maar die is hier in geen velden of wegen te vinden.
Als je eenzaam en alleen aan het fietsen bent en je denkt niet na over het leven ga je overal maar verhalen van maken.

Vanavond bijtijds naar bed want morgen nog een dag terug naar de route oude wegen.

Verdun-Bar-le-Duc-St. Dizier
90 km oostenwind. Regen/bewolkt

• 22 Mei 2014 - 07:09

Kees En Albert:

Je fantasie neemt al een aardig loopje met je.......;)

• 22 Mei 2014 - 21:27

Dick En Carla Scharn:

dag Erik,

je moet toch wel taai zijn om dit te doorstaan.
    petje af hoor.
    we hoorden een paar dag niets en werden al bang te moede, maar nee hoor. de eenpersoonskaravaan uit de Lage Landen houdt het vol en despereert niet!

groetjes,

Dick en Carla

• 23 Mei 2014 - 15:45

Ellen Vlottes:

Hoi Erik,

Je bent al aardig 'en route'. leuke foto's en verhalen. Valt het mee of tegen om zo op jezelf teruggeworpen te worden?

We missen jou en je humor hier wel hoor.

tot snel

Ellen

• 23 Mei 2014 - 16:59

Bert.struijlaart:

De karten liggen op tafel,wij volgen je.ma en pa.

• 23 Mei 2014 - 17:01

Bert Struijlaart.:

Moet zijn kaarten, foutje.

• 23 Mei 2014 - 19:16

Nancy:

Hoi Erik, goed om te lezen dat jou camino op de fiets met de banden vol lucht, op de goede weg blijkt te zijn. Als ik dit lees en ik je een beetje volg zou je zo maar binnen enkele dagen in Reims kunnen zijn ?! Vergeet dan niet om je Tampon te halen in de Kathedrol. Wij wensen je vele veilige kilometers toe. P&N