Dag 7. Nee dus... - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 7. Nee dus... - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 7. Nee dus...

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Mei 2014 | Frankrijk, Verdun

Vanmorgen besloten een detour te maken. Van de route af langs Amerikaanse begraafplaats uit WO1 naar Verdun. Een kilometer of 50 max. Even wat rustig aan na gisteren.
Nee dus, de straffe wind en verkeerd rijden gooien roet in het eten. Toch nog 60 km geworden. Dacht ik wat minder vegen te hebben komt er een toch wel zeker windkracht 5 pal tegen. Aanzienlijk sterker dan gisteren. Bergafwaarts moet ik zelfs meetrappen. Dan nog een verkeerde afslag en het is toch nog een stevige dag.
Nu het mooie. Een prachtige route via veel WO1 memorial punten naar Verdun. Eindelijk weer een nette stad. Veel voedsel ingeslagen want ik hoor dat er straks nauwelijks meer winkels zijn. Bananen appels en uiteraard weer cola en repen. Voldoende water mee en nu dus 4 kilo zwaarder. Dat merk je wel de bergen om. Maar kwestie van overleven.
Morgen naar St-Dizier. Bij Bar-le-Duc wat water bijvullen en het moet goed komen. Vandaag een mooie maar eenzame dag.

Dun sur Meuse-Romagne-Montfancon-Verdun

>60 km stevig wind tegen 24 graden (te heet)