Dag 6. Een lange hete tocht - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu Dag 6. Een lange hete tocht - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Erik Struijlaart - WaarBenJij.nu

Dag 6. Een lange hete tocht

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 Mei 2014 | Frankrijk, Dun-sur-Meuse

Om 9.15 uur uit Bastogne vertokken. Eerst even langs het kruitvat om wat proviand in te slaan. Lees cola, energiebars etc. Dan in zuiderlijke richting(hè hè) richting L'Eglise. Onderweg kom ik een ouder stel tegen. Onderweg naar huis. Woont u soms in Frankrijk vraag ik voorzichtig? Nee, ze zijn onderweg naar een treinstation 40 km terug om met de trein terug naar Zoetermeer te reizen. Kwamen net uit Orléans. Zo kan het dus.
De bergen worden langzaam heuvels. Minder hoog, maar nog wel erg veel. Ik had mij vanmorgen voorgenomen naar de abdij van Orval te rijden. Daar is een chambre d'hotes gedreven door Nederlanders. Voor Orval een afdaling van 13%. Maar wel van zo een slechte kwaliteit dat je rammelend langzaam naar beneden moet. Voor de abdij kom ik Henk uit Apeldoorn weer tegen. Die had ik al eerder gezien. Wij besluiten samen even op te rijden. Henk is alleen veel sneller dus snel weer kwijt. Eindpunt wordt Montmedy, een redelijke plaats. Nee dus, geen hotel te vinden. Dichtbijzijnde 8 km terug..Kamperen is met de koude nachten(Max 5 graden) nog steeds geen fijn vooruitzicht.
Wat nu? Ik besluit door te rijden. iPad geeft aan in Juvigny, 10 km verder, een hotel. Nee dus. Nu moet ik nog 20 km verder naar Dun sur Meuse(meuse is de Maas). Daar is een Nederlandse B&B. Om half zeven kom ik er aan. En wie kom ik daar tegen? Ja hoor, Henk uit Apeldoorn. Ondertussen 110 km weggetrapt.
Gelijk mee-eten. Karbonade met aardappels en doperwten. Lekker, maar na zo ee. Dag smaakt volgens mij alles lekker.
Gezellig stel. Na nog een wijntje besluit ik naar de kamer te gaan. Even nadenken over route voor morgen.

Bastogne-L'Eglise-Montmedy-Dun-sur-Meuse
110 km wind pal tegen 24 graden heet

• 22 Mei 2014 - 07:04

Kees En Albert:

Een moeizame tocht vandaag, maar ( bikkel die je bent ) natuurlijk gewoon doorgaan!!